Türkiye’de Yabancı Müzik Dinleme Alışkanlıkları Araştırması
Çevrimiçi dil öğrenme platformu Preply, çevrimiçi müzik platformu Spotify’ın verilerini analiz ederek Türkiye’nin yabancı müzik dinleme eğilimleri üzerine bir araştırma gerçekleştirdi. 1.899 yabancı şarkının dil ve türlerine göre incelendiği araştırmaya göre, Türkçeden sonra en çok dinlenen müzik İngilizce müzik oldu. Bunu Kore ve İspanyol segmentleri takip ediyor.
Türkiye’de Yabancı Müzik Dinleme Alışkanlıkları Araştırması, 5 bini aşkın şarkının içinden Türkçe şarkıların elenip geriye kalan 1.899 şarkının kullanılmasıyla gerçekleştirildi.
10 YABANCI ŞARKIDAN 9’U İNGİLİZCE
Açık kaynaklardan derlenen ve yabancı dildeki müziklerin incelendiği araştırma, Türk dinleyicilerin tercih ettiği 10 yabancı müzikten 9’unun İngilizce olduğunu gösterdi. Araştırmaya ilişkin değerlendirmelerini paylaşan Preply Avrupa Bölge Müdürü Mustafa Ali Sivişoğlu, “Platformların yılsonunda yayınladığı müzik özet içerikleri Türkiye’de bilinen müziklere ışık tutsa da kapsamlı bir bakış açısı sunmuyor. Preply olarak yaptığımız araştırma, yabancı dilde en çok dinlenen müziğin yüzde 92’sinin İngilizce olduğunu gösteriyor. İngilizcenin bu hakimiyetine rağmen Korece’nin hızla benimsenmesi şaşırtıcı değil. Özellikle son dönemde tüm dünyada trend haline gelen Kore dizileri ve K-pop akımı, BTS gibi güçlü hayran kitlesine sahip, en çok dinlenen K-pop dizileri arasında yer alıyor. Korece’yi pop grupları aracılığıyla tanınan bir dil haline getiriyoruz.Preply olarak hedef kitlemizi günlük alışkanlıkları üzerinden anlamaya ve onlara Korece kursları, İngilizce kursları, Almanca kursları gibi çevrimiçi çözümler sunmaya devam ediyoruz.Preply’a üye olan kullanıcılar, kendilerine uygun çevrimiçi dil öğretmenlerini seçmektedir. onların ihtiyaçlarına uygun. “Özel yabancı dil dersi planlayabilir” dedi.
SOSYAL MEDYA TRENDLERİ DİLLERE DE POPÜLERLİK GETİRİYOR
Araştırmada incelenen 2 bine yakın yabancı şarkı arasında İspanyolca, Fransızca, Hintçe, Arnavutça, Arapça, Hollandaca gibi dillerin de listede yer aldığını belirten Sivişoğlu, “Dillerin bu kadar popüler olmasının nedeni, pastadan daha küçük pay alan ve etki alanı daha küçük olan kısa video platformlarındaki dönemsel dönemdir.” Farklı trend müziklerle dansların yapılabileceği kanaatine vardık. Arnavutça, Hintçe gibi dillerdeki müziklerin dünyanın her yerinden ilgi görmesi, bu müziklerin diğer platformlarda en çok dinlenen şarkılar arasında yer almasına yardımcı oluyor. Türkiye’nin en çok dinlenen yabancı şarkıları toplamda 13 dilde üretiliyor. “Bunun, Türk dinleyicinin anlamını bilmese de evrensel notaları dinlemeye istekli olduğunu gösterdiğini görüyoruz.”
TÜRKİYE’DE EN ÇOK DİNLENEN YABANCI MÜZİSYENLER BELİRTİLDİ
Hem dil verilerini doğrulamak hem de araştırmayı zenginleştirmek amacıyla Türkiye’deki en popüler yabancı şarkıcıları belirlediklerini belirten Sivişoğlu, “En popüler yabancı şarkılar listesinde en çok şarkısı olan sanatçıları sıraladık. Bunlar arasında yer alıyorlar. 15’ten fazla şarkıyla bu listelerde yer almayı başaran müzisyenler.” 55 şarkının yer aldığı listenin kazananı ise The Weeknd oldu. Aynı zamanda 4 milyarın üzerinde dinlenme sayısıyla bilinen müzik platformunda en çok dinlenmeye sahip olan The Weeknd’i, Ariana Grande takip etti. Üçüncü sırada ise bizi şaşırtmayan bir sonuç vardı: 47 şarkıyla Türkiye’den Güney Kore’nin BTS’i. “Türkiye’nin en çok tanınan üçüncü yabancı sanatçısı oldu. Dünya çapındaki verilere baktığımızda Türk dinleyicilerin The Weeknd ve Ariana Grande gibi isimlere olan ilgileriyle küresel trendleri yakından takip ettiğini söyleyebiliriz” dedi.
“MÜZİK DİNLEMEK YABANCI DİL ÖĞRENMEYE KATKI SAĞLAR”
Mustafa Ali Sivişoğlu değerlendirmelerini şu ifadelerle tamamladı:
“Araştırmamızın bir bölümünde yabancı dilde müzik dinlemenin dil öğrenme sürecine ilişkin bilimsel bulgulara yer verdik. Yabancı dilde müzik dinlemek, hafızayı güçlendirerek, insanları doğru söylemlerle tanıştırarak, dil öğrenme sürecine katkı sağlıyor. Tekrarlanan melodiler ile dinleme becerilerini geliştirmek. Kullanıcılarımızın dil öğrenme amaçlarına ulaşabilecekleri; “İngilizce, İspanyolca gibi 50 dilde özel öğretmenlerle yabancı dil pratikleri yaparak insanların çevrimiçi olarak dil öğrenebilecekleri bir platform sunuyoruz. , Almanca, İtalyanca, Korece ve Rusça. Yenilenen marka kimliğimiz ve dünyanın dört bir yanından anadili konuşan eğitmenlerin yer aldığı gelişmiş platformumuzla dil öğrenimini dijital ortama taşıyoruz.”