Ekonomi

TESK Başkanı: Hurda araç teşvik kanununa ihtiyaç var

En son 2015 yılında çıkarılan hurda araç teşvik kanununun yeniden gündeme getirilmesi gerektiğini vurgulayan TESK Başkanı Bendevi Palandöken, “20 yılda tüm araçların yenilenerek ekonomiye katkı sağlayacak yeni bir hurda araç teşvik maddesine ihtiyaç var” dedi. eskisin, ithalatı azaltın, yakıt israfını ve çevre kirliliğini önleyin.” TÜİK verilerine göre 2023 yılı sonu itibarıyla ülkemizde toplam 28 milyon 740 bin aracın ortalama yaşı 14,5 olarak belirlendi. Bu araçların tamir ve bakım maliyetleri karayolu taşımacılığında sorun teşkil etmektedir. İlgili Maliye ve Ulaştırma Bakanlıklarının konuya uyum sağlaması ve çözmesi gerekiyor. “Daha önceki yıllarda olduğu gibi şu sıralar da piyasanın en çok ihtiyaç duyduğu hurda araç teşvik kanununun yeniden gündeme getirilmesi gerekiyor. Bu sefer de sonsuza kadar yürürlükte kalmalı” dedi.

“Araçlarını yenileyeceklere vergi muafiyeti sağlanmalı”

Hurda teşvik kanununun devletimizin ithalatı azaltma ve ihracatı artırma çabalarına önemli katkı sağlayacağına işaret eden Türkiye Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonu (TESK) Başkanı Bendevi Palandöken, “İthal ettiğimiz her şey doğrudan enflasyonu ve döviz kurlarını artırıyor. Demir, Yerli sanayimizin en büyük girdileri arasında yer alan Çelik bölümünde Brezilya ve Hindistan başta olmak üzere yıllık 9 milyar dolar demir çelik hurdası ve 12 milyar dolar civarında hammadde ithalatı yapıyoruz. Trafiğe kayıtlı toplam 28 milyon aracın ortalama yaşının 14,5 olduğu göz önüne alındığında, hammadde ihtiyacının araçların hurdaya ayrılarak karşılanması. Öncelikle hurda araçlara yönelik “Teşvik kanunu yeniden yürürlüğe girmeli ve 20 yaş üstü araçlar hurdaya çıkarılmalıdır. Araçlarını yenileyeceklere bir defaya mahsus Özel Tüketim Vergisi muafiyeti sağlanmalıdır. Ayrıca ulaştırma bölümündeki esnafa da yeni araç alabilmeleri için düşük faizli ve uzun vadeli krediler verilmeli” dedi.

“Bazı ticari araçlarda aslında yaş sınırlamaları var.”

Bazı ticari araçlarda zaten yaş sınırı bulunduğunu hatırlatan Palandöken, “Bazı illerimizde ticari araçların kullanım yaşı İl Uyum Kurullarının aldığı karara göre değişiklik göstermektedir. Milli Eğitim Bakanlığı’nın kararına göre Servis araçlarında da 12 yaş sınırı bulunmaktadır.Özellikle bu araçları yenilemek zorunda kalan esnaflarımıza kolaylıklar sağlanmalı.Ticari araçlar da dahil olmak üzere eskimiş araçlar, sahiplerine sürekli tamir bakım gibi yükler getirirken, trafikte de tehlike oluşturuyor, çevreye ve ekonomiye zarar veriyorlar. Bunun için 2015’te olduğu gibi ÖTV yeniden sıfırlanmalı. Kamyon ve otobüslerde ÖTV sıfırlanırken KDV’nin de düşürülmesi gerekiyor. “Daha konforlu ulaşım sağlanıyor.” Trafik de rahatladı” dedi. – ANKARA

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu